V České republice se sníží přípustná hmotnost nákladních automobilů na silnicích

V současné době se Česká republika řadí mezi evropské země na druhém místě v kategorii těžkých nákladních automobilů, za druhé na druhé místo v Holandsku.

Pokud ve většině zemí schválená hmotnost vozíku nepřesáhne 42 tun, v České republice je tato hodnota na úrovni 48 tun. Ministerstvo dopravy v tomto ohledu plánuje připravit zákon, podle něhož bude povolená hmotnost při přepravě zboží omezena.

Hlavním důvodem je to, že intenzivní pohyb nákladních automobilů s tak velkou hmotností má negativní dopad na povrch vozovky, zejména v létě, kdy se horní vrstva povlaku ohřívá z vystavení vysokým teplotám.

Navzdory skutečnosti, že vláda každoročně přiděluje z prostředků státního rozpočtu značné finanční prostředky na opravy a výstavbu silnic, stále se objevují nové oblasti, které vyžadují dodatečné náklady.

Pro ovládání hmotnosti budou pracovat speciální stanice

Podle prognóz odborníků bude počet těžkých druhů dopravy v zemi nadále narůstat, protože objemy různých výrobků, které se prodávají nejen na území jejich vlastního státu, rostou, ale také se vyváží do mnoha zemí. Takové rozhodnutí ministerstva však nesplňuje zájmy společností, které se zabývají přepravou zboží, protože to povede k dodatečným nákladům, kvůli kterým budou muset zvýšit náklady na služby. Podle statistiky více než padesát tisíc těžkých vozidel denně prochází českými silnicemi.

Současně ministr dopravy poznamenal, že nová pravidla se budou vztahovat pouze na ty společnosti, které se zabývají pouze vnitrostátní dopravou, nejčastěji stavebními výrobky ve formě písku, štěrku, strusky.

Pro kontrolu hmotnosti přepravovaného zboží budou na silnicích instalovány speciální stanice. Je třeba poznamenat, že v současné době v České republice existuje v některých profesích nedostatek pracovníků, na trhu práce nejčastěji chybí kvalifikovaní řidiči těžkých vozidel, a to navzdory tomu, že společnosti neustále zvyšují mzdy.

Čtěte více:
zvětšení prsou Brno;