Vývoz českého zboží roste

Rok 2017 byl rekordním rokem pro počet exportů českých výrobků, jejichž celková hodnota činila 4,2 miliardy korun.

Tudíž bylo zboží odesláno o 5,7% více než před rokem. Hlavním trhem českých výrobků jsou země EU, které tvoří přibližně 84% veškerého vývozu. Je třeba poznamenat, že v loňském roce vzrostl o 20% nabídky do Číny.

Zároveň růst vývozu byl do značné míry ovlivněn prací strojírenských společností. Hlavním důvodem těchto čísel je, že české výrobky jsou žádané nejen doma, ale také v mnoha zemích světa, protože jsou vysoce kvalitní a velmi přijatelné ceny.

U některých produktů poptávka přesahuje nabídku

Zároveň dochází často k situaci, kdy poptávka převyšuje nabídku, což umožňuje společnostem zvýšit objem výroby. Nicméně, podle odborníků, většina z nich si to nemůže dovolit, vzhledem k tomu, že potýkají s problémem nedostatku pracovních sil, stejně jako vysoce kvalifikovaných odborníků. Kromě toho v loňském roce došlo u některých podniků k problémům s dodávkami materiálů nezbytných pro výrobu různých výrobků.

Odborníci tedy předpovídají, že s největší pravděpodobností v letošním roce nedojde k takovému nárůstu vývozu.

Ke zlepšení situace v průmyslovém sektoru ovlivněny mnoha faktory, včetně podpory státu, jakož i rozšíření obchodních vztahů s mnoha zeměmi. Jak poznamenal Jaroslav Hanák, každý rok více a více objednávek na produkty českých firem pocházejí z různých zemí, včetně Číny a Spojených států. Tato situace umožňuje nejen snížení nezaměstnanosti, ale také ke zvýšení mezd a sociálních dávek, s tím výsledkem, že občané začali kupovat více různých zboží, cestování, a jak na území své země, a navštívit i další země, často Chorvatsku, Španělsku, Řecku a Turecku. V loňském roce byl zaznamenán rekordní počet transakcí na nákup a prodej nemovitostí, což také ukazuje zlepšení v hmotné postavení občanů.

Čtěte více:
Dental Whitestrips bělicí pásky na zuby;
Nikotinoff proti kouření;
Princess hair maska na růst vlasů;
UpSize krém na zvětšení prsou;
Chocolate Slim Čokoláda na hubnutí;